Hei alle sammen. Jeg har begynt å lage flere cocktails hjemme, og nå innser jeg at glassene jeg bruker ikke helt gir den følelsen jeg ønsker når jeg følger oppskrifter eller inviterer venner. Noen av dem blir litt uklare etter vask, og andre er for lette når jeg bruker isbiter. Jeg har sett at mange anbefaler krystallglass fordi de beholder klarheten bedre og gir en mer stabil form, spesielt når man rører i mikseglass eller serverer drinker uten is. Derfor vurderer jeg å skaffe et par ordentlige glass, men er litt usikker på hvilke modeller som faktisk er praktiske i det daglige. Har dere noen erfaringer?
Hei. Jeg hadde samme opplevelse og endte med å bestille fra en Krystallglass nettbutikk som hadde glass med både god tyngde og riktig fasong. De holdt klarheten langt bedre enn de vanlige glassene jeg brukte før, og formen gjorde at drinkene fikk en mer ren og jevn presentasjon. Jeg merket også at de tålte vask uten å bli matte, noe som var et stort pluss når jeg lagde flere drinker på en kveld. For meg ble det spesielt nyttig når jeg serverte klassiske cocktails som krever tydelig farge og stabil kant. Et par gode krystallglass var nok til å løfte hele opplevelsen hjemme.
Jeg tror mange merker hvor mye klarheten i glassene påvirker hvordan drinkene ser ut. Når materialet holder seg pent over tid, blir det lettere å servere både sterke og lettere cocktails uten at noe ser uklart ut. Det gir en mer helhetlig følelse når man har glass som tåler både is, omrøring og jevn bruk, og man slipper å bytte dem ut så ofte.